"OTOBÜS KAZALARI TESADÜFLE AÇIKLANAMAZ"
“Otobüs kazalarının son dönemde giderek artması ve Eylül ayında okulların açılacak olması, bu kazaların nedenlerinin araştırılmasını ve ileride bir daha yaşanmaması adına alınacak tedbirlerin incelenmesini gerekli kılmaktadır”
Yayınlanma :
11.08.2021 09:51
Güncelleme :
11.08.2021 09:51


- “Otobüslerde emniyet kemeri zorunlu ama tam olarak uygulanmıyor”
Otobüslerde emniyet kemerinin zorunlu olduğunu ancak tam olarak uygulanmadığını vurgulayan İzmir Milletvekili Av. Kılıç, elektronik denetleme sistemine geçilerek, otobüsteki tüm kemerler takılmadan otobüsün hareket etmemesinin sağlanması; otobüs şoförlüğü mesleğine gemi kaptanlarında ve pilotlarda olduğu gibi kaptanlık statüsü getirilmesi; ilkyardım, güvenli sürüş, psikoteknik gibi başlıkları içeren nitelikli eğitimin zorunlu tutulması gerektiğini belirtti.TBMM Başkanlık Divanı Katip Üyesi Av. Sevda Erdan Kılıç, açıklamasında şunları kaydetti: “Bu konunun en önemli paydaşlarından olan Türkiye Otobüsçüler Federasyonu’nun da talepleri olan; şoförlerin insanca yaşam koşulları sağlanmalı, günde 9 saatten fazla çalışmaları, otobüs bagajında uyumaları engellenmelidir. Otogar, mola yerleri, varış noktalarında banyo yapıp, uyuyabilecekleri dinlenme odaları
zorunlu kılınmalıdır. Haftada bir günü evlerinde geçirecekleri şekilde izin yapmaları sağlanmalıdır. Otobüs şoförlerine düşük maaş verilmesinin önüne geçilmeli, kayıt dışı yolcu taşımacılığı engellenmelidir. Tüketici için biletlere tavan ücret getirilirken; otobüs firmalarının yaşaması için de kilometre maliyetinin altında bilet satışı yasaklanıp, taban ücret getirilmelidir. AEBS adı verilen otomatik fren zorunluluğu sistemi, şerit takip
sistemi, yakın takip sistemi, sürücünün dikkatsiz yorgunluğunu algılayan direksiyon titreten sistemler otobüslerde zorunlu olmalıdır. Sürücü sivil havuzu oluşturulmalı; şoförlerin kaza geçmişi, ceza geçmişi, alkol, uyuşturucu kullanımı, kırmızı ışık, hız ihlallerini içeren geçmişleri burada yer almalı ve işe alımlarda otobüs firmalarının buna göre karar vermesi imkanı getirilmelidir. Otobüslerin yenilenmesi için firmalara kolaylıklar sağlanmalı; 5 yaşından büyük ikinci el otobüslerin yurt dışına ihracatı teşvik edilmeli; bu şekilde otobüsünü yenileyen firmalara KDV ve ÖTV indirimi getirilmelidir. Ağır taşıt güvenlik sistemlerinde kullanılabilecek eşdeğer parçalar, yapılması yasak tamiratlar saptanmalı, kopya/sahte parçaların üretimi, ithalatı ve takılması önlenmelidir. Çağdaş bir kaza kırım sistemi kurulmalı ve uzmanlar yetiştirilmelidir. Otobüslerdeki takograf verilerinin değiştirilmesi ve sürücülerin başka şoförlerin ehliyetlerini kullanmaları engellenmelidir.”
- “Sorumluların istifa etmesi mekanizması sağlanmalı”
CHP İzmir Milletvekili Av. Kılıç, Bulgaristan’da 2018 yılında 17 kişinin ölümüne neden trafik
kazasının ardından Ulaştırma Bakanı, Bölgesel Geliştirme Bakanı ve İçişleri Bakanının istifa ettiğini ifade ederek, Türkiye’de de toplumu üzüntüye boğan karayolları ve demiryollarındaki büyük trafik kazalarının ardından, başta bakanlar olmak üzere bütün sorumluların istifa etmesi mekanizmasının sağlanması gerektiğini vurguladı. Son dönemdeki bu otobüs kazalarında yaklaşık 30 kişinin hayatını kaybettiğini dile getiren Av. Sevda Erdan Kılıç, Eylül ayında okulların açılmasının planlandığını, midibüs veya otobüs binlerce servis aracının
yollara çıkacağını, bu nedenle öğrenci ve öğretmenlerin güvenliği için bu araçların kontrollerinin mutlaka yapılması gerektiğini bildirdi. CHP İzmir Milletvekili Av. Kılıç, “Bir kişiyi dahi trafik kazalarına kurban veremeyiz. Titizlikle yürütülecek bir araştırma ve konunun paydaşlarının görüşleri bu gibi olayları minimum seviyede tutmamızı sağlayacaktır.” dedi.
TBMM Başkanlık Divanı Katip Üyesi Av. Kılıç, açıklamasını şöyle tamamladı: “Otobüs kazalarının son dönemde giderek artması ve Eylül ayında okulların açılacak olması, bu
kazaların nedenlerinin araştırılmasını ve ileride bir daha yaşanmaması adına alınacak tedbirlerin incelenmesini gerekli kılmaktadır. Bu çerçevede; son dönemde giderek artan, onlarca vatandaşın hayatını kaybettiği otobüs kazalarının nedenlerinin incelenmesi ve araştırılması, bu kazaların bir daha yaşanmaması adına alınacak önlemlerin belirlenmesi amacıyla Anayasa’nın 98 inci ve Türkiye Büyük Millet Meclisi İçtüzüğünün 104 ve 105 inci
maddeleri gereğince Meclis Araştırması açılmasını saygılarımla arz ederim.”
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: